|
|||
Home |
Multiriem vervangen auto |
We gaan het hebben over een multiriem vervangen en afstellen. Wat is een multiriem Een multiriem is een riem die eigenlijk de V snaar van vroeger vervangt, de multiriem is breder en sterker. Hierdoor kan hij ook meerdere dingen aandrijven dan een V snaar. 1 multiriem kan een dynamo een waterpomp een airco en een stuurbekrachtiging aandrijven. Waar zit de multiriem De multiriem zit om de krukas poelie de dynamo poelie de waterpomp poelie de stuurbekrachtiging poelie en de airco poelie. Waarom multiriem vervangen De multiriem kan zijn uitgerekt of veroudert zijn en gaat dan scheurtjes vertonen, hij kan ook gewoon breken. of gerafelt zijn. Symptomen slechte multiriem Als de multiriem slecht is kan hij gaan piepen, piepen kan verholpen worden door WD 40 er op te spuiten bij lopende motor. Dit is een tijdelijke oplossing, mijn advies is, vervang hem gewoon. Als hij teveel is uitgerekt kan hij gaan slippen. Bij een piepend of ander geluid kan ook de spanrol zijn versleten. Multiriem vervangen Stap 1 Open de motorkap. Stap 2 Het kan zijn dat je wat plastic kappen moet verwijderen om wat makkelijker bij je multiriem te komen, dit is per auto verschillend. Stap 3 Kijk nu goed hoe de multiriem om alle poelie,s zit, wat handig is als mogelijk neem even een foto van hoe de multiriem nu zit. Stap 4 Zoek nu de spanrol op, zet hier een sleutel op en draai hem de kant op zodat de multiriem ontspant, je kan nu de multiriem demonteren. Stap 5 Monteer nu de nieuwe multiriem, leg hem eerst om alle poelie,s heen. Stap 6 Als laatste span je de spanrol weer op zodat je de multiriem als laatste om de spanrol kan leggen. Stap 7 Zit de riem goed, dan kan je de spanrol weer los laten en dan spant hij vanzelf de multiriem. Stap 8 Zet nu alles in omgekeerde volgorde in mekaar zoals hierboven beschreven. |
Multiriem vervangen auto met Morpheus op YouTube |
Home |