Brandstofdrukregelaar werking

 
 
Home

 

Brandstofdrukregelaar werking

We gaan het hebben over een brandstofdrukregelaar.

Wat is een brandstofdrukregelaar
De brandstofdrukregelaar regelt de druk in je benzineleiding.

Waar zit brandstofdrukregelaar
Dit is afhankelijk van het autotype, maar meestal in de buurt van de benzine ingang van je injector rail.

Hoe werkt een brandstofdrukregelaar
De moderne auto,s gebruiken een adaptieve brandstofdruk.

Adaptieve betekend een aanpassend systeem.

Bij dit systeem wordt de druk aangepast aan het vermogen dat de motor moet leveren.

Dit mede door het signaal van de brandstofdruk sensor.

Er word een plunjer gebruikt om de benzinedruk te regelen.

De plunjerpositie wordt aangestuurd door de ECU boordcomputer.

De combinatie van brandstofdruk en de tijd dat de injector open is.

Word de hoeveel brandstof bepaalt wat er in de cilinder word gespoten.

De hoge brandstofdruk die wordt gebruikt bij deze systemen.

Zorgt ook voor een betere brandstofverneveling bij de injector in de cilinder.

Brandstofdrukregelaar vacuüm gestuurd
Je hebt ook Brandstofdrukregelaars die worden gestuurd door het vacuüm van de motor.

Dit systeem heeft een kogelklep met veer en een membraan.

Het membraan regelt het open en dicht gaan van de kogelklep.

Het membraan word gestuurd door het vacuüm.

Bij het accelereren valt het vacuüm weg, het membraan gaat naar beneden.

Nu sluit kogelklep de brandstofretourleiding naar de tank af.

Nu word de druk in de injectoren verhoogt.

Hierdoor verhoogt hoeveelheid brandstof die de injectoren krijgen.

Bij veel vacuum, dus bij een geloten gasklep zal het membraan omhoog gaan.

Zodat de kogelklep en de retourleiding naar de benzinetank opent.

De druk naar je injectoren word nu verlaagd.

Waarom brandstofdrukregelaar vervangen.
Een brandstofdrukregelaar kan ook kapot gaan, dit kan problemen veroorzaken doordat de druk te hoog of juist te laag word.

Symptomen defecte brandstofdrukregelaar
De motor kan afslaan wanneer je de auto start.
Zwart worden van bougies, te veel druk, te rijk mengsel, slechte verbranding.
Motor start niet.
Motor heeft minder vermogen.
Brandstofpomp kan lawaaierig worden.
Hoger brandstofverbruik.

 
Brandstofdrukregelaar werking auto sleutelen met Morpheus op YouTube 

 

Home