Lpg informatie pagina

 
Home

       

Lpg onderdelen Plaatsnaam
www.lpgsystems.nl Alkmaar
www.lpginbouw.nl Leeuwarden
www.lpgonderdelenshop.nl Opmeer
www.vogelsautogas.nl Son

 

LPG verdamper revisie en werking

 

                    

Impco verdamper Impco verdamper inwendig Impco mixer ca 425

                  

Impco mixer ca 300 Lpg tank Lpg ringtank

                   

Mixer adaptor Impco armdeel Adaptor unidapt kap 

                  

Inhoudsmeter lpg tank Vlotter lpg tank Sv klep starthulp

                 

Elektrische choke verdamper Benzine afsluiter Lpg afsluiter

                 

Impco revisie set verdamper Kleppen smeer systeem Adaptor lpg

                 

Backfire systeem

LPG INBOUWEISEN NEDERLAND VOLGENS RKLPG

- De tank mag geen metallisch contact met het frame, tankbanden of carosserie maken.
- Tussen het tankframe en de carosserie mogen zich op de montagepunten geen bekleding of coating
  bevinden.
- Afmetingen carosserieringen voor bevestiging tankframe minimaal 30 x 2mm.
- Bevestigingsbouten tankbevestiging volgens inbouweisen (minimaal M8.8, boven 100l. M10)
- De bodemontluchter mag zich niet in de wielbak bevinden en mag niet boven de uitlaat uitmonden
- De spanbanden dienen tot de hartlijn van de tank terug geslagen te worden en dienen aan bepaalde
  afmetingen te voldoen (tot 85ltr. : 29 x 1,5mm., daarboven speciale afmetingen)
- Het kruis op de tank dient op 90 graden te liggen.
- Electrische verbindingen in de appendagekast dienen vonkvrij uitgevoerd te worden.
- De massa-aansluiting van de LPG-afsluiter mag niet via de LPG-leidingen plaatsvinden.
- Bij tank in lengterichting dient tankframe een aanslag van minstens 30 mm. van de onderkant van
  de tank te hebben en dient deze aanslag binnen de bolling van de tank te blijven.
- Bij montage van de LPG-tank in de lengte-as van het voertuig moet tussen LPG-tank en
  de achterbank en achterzijde van het voertuig 10cm. ruimte overblijven (soort kreukelzone).
- Bij een onderbouw dient de tank minstens 20 cm. van het wegdek te blijven.
- Bij onderbouw dienen de appendages zonodig beschermd te worden tegen steenslag.
- De buitenvuller mag niet buiten de voertuigomtrek uitstekenen en dient zich binnen de schuine lijn
  achterwiel bumper te bevinden.
- Indien zich de koppeling tussen buitenvuller en vulslang in de kofferruimte bevindt, dient een
  gasdichte mof met ontluchting om de koppeling gemonteerd te worden.
- De vulslang tussen vuller en LPG-tank mag niet ouder zijn dan een jaar bij LPG- keuring.
- De voeding van de electronische tank-afnamekraan moet wegvallen bij een motorstop.
- Vulslang en leiding in wagenbodem beschermen met doorvoertules.
- De L.P.G.-leiding monteren op ten minste 10 cm. van de uitlaat anders dient een metalen beschermplaat aangebracht te worden.
- De L.P.G.-leiding mag niet onder het laagste voertuigpunt uit komen en let op omleggen leiding bij kriksteunen
- Monteer leidingbeugel minimaal om de 40 cm.
- Monteer de afsluiters met spoel omhoog en niet op het motorblok.
- De leiding van gasafsluiter naar verdamper dient zo kort als mogelijk te zijn
- Er dient goedgekeurde benzineslang gebruikt te worden tussen benzine-afsluiter en carburateur(s)
- De gasafsluiter dient gezekerd te worden (evt. over schakelaar)
- De LPG-drukdelen moeten voorzien zijn van R67-01.-keur.
- Bij de LPG-tank moet een (kopie van een) R67-01 goedkeurcertificaat worden overlegd.
- Stel na inbouw de koplamphoogten af.
- Stel na inbouw de CO op LPG volgens voorschriften < 1,5% (of <0,5% bij geregelde kat. U9/E2/G3 en verder)

LPG PROBLEMEN

LOOPT NIET OF SLECHT OP LPG

 1 Bougiekabels slecht.

 2 Bougies slecht.

 3 Verdeler kap slecht.

 4 Rotor slecht.

 5 Bobine slecht.

 6 Vervroegings curve.

 7 Ontstekings tijdstip niet juist.

 8 Zekering defect.

10 Schakelaar lpg/benzine defect.

11 Afsluiter bij tank of verdamper werkt niet.

12 Afsteling lpg.

13 Verstopt lucht filter..

14 Valse lucht door backfire.

15 Verdamper bevroren door te laag koelvloeistof nivo.

16 Koelvloeistof nivo te laag.

17 Revisie verdamper.

 

BACKFIRE PROBLEMEN

 1 Bougiekabels slecht.

 2 Bougies slecht.

 3 Verdeler kap slecht.

 4 Rotor slecht.

 5 Bobine slecht.

 6 Vervroegings curve.

 7 Onstekings tijdstip niet juist.

 8 Valse lucht.

 9 Afsteling lpg.

10 Koelvloeistof nivo te laag.

11 Revisie verdamper.                                        

 

Home